Dokumenterar du fortfarande beredskapsmaterial manuellt?
Manuell dokumentation är förknippat med risker när det kommer till kontroll och effektivitet.
Vi erbjuder en enkel och säker lösning som ger dig kontroll på beställningar, utlämningar och lagersaldo.
Full kontroll på allt material
Sparar tid och minskar svinn
Enkelt att lära sig
All hantering i ett enkelt system
Vid digital hantering med Vårdlogistik Beredskapslager görs alla beställningar från lagret i ett system som hanteras via dator och en app i i din telefon. Oavsett om produkterna finns i ett centralt förråd eller utspridda på flera verksamheter har alla behöriga full koll på vad som finns i lager och var det ligger.
Alla påfyllningar och utlämningar registreras så att saldot alltid är korrekt. Vid för lågt lager skickar systemet automatiskt en varning att det är dags för nya inköp.
Så fungerar digital hantering av beredskapslager
Vill du se hur digital hantering av beredskapslager fungerar i praktiken?
Vem ansvarar för beredskapslager?
Vårdgivare, ofta regioner men även privata och kommunala, ansvarar för att försörjningen av läkemedel och sjukvårdsmateriel till sjukhus och andra vårdenheter fungerar. Dessutom ska regionerna planera för katastrofmedicinsk beredskap, vilket inkluderar försörjning av medicinteknisk utrustning, utrustning till personal, förbrukningsmateriel och läkemedel.
Vad är beredskapslager?
Beredskapslager kan vara förråd av produkter, till exempel läkemedel, förbrukningsvaror i vården, livsmedel eller reservdelar som lagras för att kunna användas vid nationella kriser eller krigssituationer.
Effektiv hantering av verksamhetsflöden inom vård och omsorg
Det heltäckande, säkra systemet skapar kontroll över resurser och tillgångar samtidigt som tidskrävande administration minimeras.
Antingen stödjer din webbläsare inte javascript, eller är javascript inaktiverat. Denna webbplats fungerar bäst om du aktiverar javascript.