Cambio COSMIC Insight

Kvalitetsarbete, uppföljning och effektivisering direkt i COSMIC​

COSMIC Insight är ett analysverktyg som möjliggör för vårdpersonal att bedriva kvalitetsarbete och uppföljning direkt i COSMIC. ​

Insight i korthet

Verksamhetsnära analysverktyg för kvalitetsuppföljning ​

Verksamhetsnära analysverktyg för kvalitetsuppföljning ​

Behörighetsreglering styr vyer och funktioner

Behörighetsreglering styr vyer och funktioner

Resultat visas direkt i Cambio COSMIC

Resultat visas direkt i Cambio COSMIC

Behöriga användare kan identifiera patienter och arbeta vidare med dem direkt i COSMIC

Behöriga användare kan identifiera patienter och arbeta vidare med dem direkt i COSMIC

Möjlighet att visa information anonymt, dvs. avidentifierat patientunderlag​

Möjlighet att visa information anonymt, dvs. avidentifierat patientunderlag​

Användare kan själva göra analyser och datauttag baserat på vårddata ​

Användare kan själva göra analyser och datauttag baserat på vårddata ​

Datadriven vård – en del av arbetsflödet

COSMIC Insight erbjuder möjligheten för kvalitetsarbete att övergå i vård och behandling, direkt i samma system.​

Bland annat kan patienter i behov av uppföljning hittas via COSMIC Insight för att därefter åtgärdas i COSMIC:s övriga moduler.

Trygghet genom säker hantering av patientdata​

COSMIC Insight ger endast åtkomst till information inom en huvudman (HSA-vårdgivare) och har en omfattande behörighetsreglering, som är anpassad till patientdatalagen. ​

Patientdata visas alltid initialt anonymiserat. Identifiering av patienter kräver beviljad behörighet och är alltid ett aktivt val.

Snabb analys med uppdaterad information​

COSMIC Insights sökmotor hanterar stora datamängder och uppdateras från journalsystemet ca 2–6 gånger per timme. Detta gör att COSMIC Insight kan användas för tidskritisk uppföljning.​

Användare kan också samla resultat i användar-anpassade dashboards för snabb åtkomst till relevant information inom valt vårdområde.

Spara, dela, följa och inspireras ​

När en rapportdefinition har skapats kan den sparas och återanvändas vid regelbunden uppföljning. Den kan även delas med andra användare för effektivare arbete.​

Användare kan välja att följa rapporter och dashboards, skapade av andra användare, men kan också inspireras av andra enheters goda exempel på dashboards och rapporter. Rapportdefinitioner kan kopieras och anpassas till det egna verksamhets-området.​

Ingen patientinformation ingår när en rapport-definition delas eller kopieras.

Vill du veta mer?

Lisa Rander Guldstrand

Senior Business Analyst

Either your browser does not support javascript, or javascript is disabled. This site works best if you enable javascript.