Cambio Vårdlogistik hjälper verksamheter inom vård och omsorg att effektivt hantera sina verksamhetsflöden. Det heltäckande, säkra systemet skapar kontroll över resurser och tillgångar samtidigt som tidskrävande administration minimeras.
Brist på förbrukningsvaror och otydlighet kring handhavande av utrustning kan ha en omfattande påverkan på patientsäkerhet och vårdkvalitet. Cambio Vårdlogistik hjälper er verksamhet med beslutsstöd samt att hålla koll på resurstillgång, arbetsflöden, hantering av utrustning med mera. Vård- och omsorgspersonal slipper tidskrävande administration och kan istället fokusera på sin kärnverksamhet.
Digitaliserar de manuella rutinerna
Verktyget underlättar det dagliga arbetet och effektiviserar tidskrävande administrativa uppgifter. Att digitalisera och automatisera de manuella rutinerna gör inte bara verksamheten mer patientsäker, det förenklar också för personal som slipper hantera handskrivna noteringar, post-it lappar eller listor i Excel.
Cambio Vårdlogistik integrerar med befintliga system som säkrar återanskaffning, inköp och påfyllnad, vilket minimerar risken för att resurser tar slut eller inte finns tillgängliga när det behövs. Systemet kompletterar Cambio COSMIC och det kommunala verksamhetssystemet Cambio VIVA, men kan även användas som en helt fristående produkt.
Skapar värde för verksamheten
- Förbättrad resurskontroll
- Förenklad resurshantering
- Effektivare arbetsflöden
- Minskad administration
Cambio Vårdlogistik säkerställer tillgång och distribution av läkemedel i olika former på ett säkert och effektivt sätt. Då systemet integrerar med befintliga system som säkrar återanskaffning, inköp och påfyllnad, minimeras risken för att resurser tar slut eller inte finns tillgängliga när det behövs.
- Minskad inkurans
- Bättre kontroll på beställningsflöde
- Bättre kontroll på kostnadsfördelning
- Mindre “bomkörningar”
- Realtidslista över tillgängliga läkemedel
- Mindre spring för att leta i förråd
- Minskad tid för inventering
- Enkel skalbart till fler förråd
- Minskat svinn
- Lagersaldo
- Enkelt att använda befintlig streckkod
Cambio Vårdlogistik är ett verktyg för säker och effektiv hantering av medicinsk och medicinteknisk utrustning, skyddsutrustning, hjälpmedel och sterilt gods. I denna funktion ingår även stöd för arbets- och användarinstruktioner.
- Beställning
- Minskad dubbelbeställning
- Synbar transparens av olika lager/förråd
- Lätt att reservera
- Enkel inventering
- Hjälper till att förenkla MDR lagstiftning
- Spårbarhet
- Följ frekvens på utlån av hjälpmedel/utrustinng
- Saldo
- Service & serviceintervaller
- Påminnelser om åtgärd
- Minskad manuell dokumentation
- Enkel rapportering till myndighet
Cambio Vårdlogistik säkerställer snabb och enkel tillgång till förbrukningsvaror för utlämning till verksamheten och påfyllning från leverantör. Det hjälper er också hantera kostnadsfördelningar mellan avdelningar. Har ni beredskapslager får ni en snabb överblick över tillgängliga resurser när viktiga parametrar som utgångsdatum och plats finns tillgängligt digitalt. Sammanställningen förenklas och underlag kan tas fram på kort tid vid framtida nationella samordningar och kriser.
- Lagernivåer
- Förbrukning
- Påfyllning
- Rapportering
- Fördelning mellan avdelningar
- Saldo
- Påminnelse vid låga nivåer, nära utgångsdatum etc
- Plock
- Packlistor
- Reservera varor
- Beställning
Cambio Vårdlogistik förenklar de manuella rutinerna i din verksamhet. När rutiner och dokumentation digitaliseras undviks dubbeldokumentation för att exempelvis registrera åtgärder som genomförs. Med anpassade checklistor och automatiserat språkstöd ökar tillgängligheten till de checklistor och rutiner som personalen förväntas göra.
- Checklistor
- Rutiner
- Uppföljning
- Skapa PDF
- Instruktioner för anställda
- Köksrutiner
- Riskanalys
- Brandronder
- Instruktioner för utrustning