Här finns information om anslutna applikationer

På Cambio innovation är vi stolta över våra framgångsrikasamarbeten med innovatörer. Genom att ansluta sina applikationer till Cambios digitala ekosystem inom vård och omsorg bidrar de till framtidens vårdsystem.

I vårt applikationsgalleri visar vi upp ett urval av de Cambio-certifierade applikationer som antingen redan används eller är redo att tas i bruk.

Kontakta respektive tillverkare för mer information.

Blåappen – Triagering, utredning, behandling och uppföljning

Blåappen stöttar behandlaren och patienten under hela patientresan – från första kontakt, genom utredning och behandling, till mångårig uppföljning. Ett starkt stöd för vårdpersonalen och en enkel app-upplevelse för patienten.

Blåappen tas fram av Stretch Care och används idag av en majoritet av Sveriges regioner och används även i privat vård.

Blåappen samlar hundratals skattningar, dagböcker, planer och behandlingsstöd och låter behandlare och patient arbeta med dessa både på plats och på distans. Att allt finns på samma plats, med stor möjlighet till automatisering, förenklar vardagen för både behandlare och patient.

Blåappen integrerar till Cambio Cosmic och överför resultaten automatiskt till journalen. Genom koppling även till nationella system som SITHS, HSA och 1177 Personuppgiftstjänsten så blir Blåappen en fullt integrerad plattform som både sparar tid för vårdpersonalen och ökar kvaliteten.

I snitt bedömer en användare av Blåappen att de sparar 4,5 timmar i veckan, samtidigt ges höga betyg för både hur enkel Blåappen är att använda och att den bidrar till en högre kvalitet i vården.
Läs mer på StretchCare.se

Aweria Emergency Department – IT-specialistsystem för akutsjukvård

Aweria Emergency Department (ED) är ett IT-specialistsystem, utvecklat specifikt för akutsjukvårdens unika förutsättningar och behov. Aweria ED används primärt av vårdpersonal som jobbar på akuten och är en komplett helhetslösning för översikt, logistik, dokumentation och kommunikation som stödjer akutsjukvårdens processer.

Aweria ED utvecklas av Aweria AB i Göteborg och finns nu tillgängligt för alla regioner som använder Cambio COSMIC som journalsystem.

Aweria ED är ett specialistsystem som gör det möjligt för vårdpersonal att se och dokumentera all relevant information kring de akuta patienterna, i allt ifrån översiktsvyer över en hel regions akutflöden, till detaljerade dashboards för den enskilda patienten. Detta tillhandahålls i användarvänliga applikationer på dator eller mobila enheter, med inbyggda AI-beslutsstöd, påminnelsefunktioner och verktyg för kommunikation.

Aweria ED erbjuder en integration till COSMIC via Cambio Open Services, där patientinformation i journalsystemet finns tillgänglig i Awerias applikationer, och delar av den information som dokumenteras på akuten förs över till COSMIC som journalanteckningar och strukturerade data. Det sparar tid för både vårdpersonalen och patienten, samtidigt som vårdkvalitet och patientsäkerhet ökar.

Aweria ED stödjer akutverksamhetens unika arbetssätt och processer. Awerias kunder uppskattar att lösningen kan bespara ca 31-63 minuters arbetstid per patientbesök, samtidigt som det medför kortare väntetid för patienterna, högkvalitativ vård, ökad patientsäkerhet och personalnöjdhet samt snabb och kostnadseffektiv utveckling av både verksamheten och IT-stöd.
Läs mer på aweria.com

Antingen stödjer din webbläsare inte javascript, eller är javascript inaktiverat. Denna webbplats fungerar bäst om du aktiverar javascript.